Translate

piątek, 1 listopada 2013

Orzech kokosowy.

Mąż zakupił kokosa jakiś czas temu i sobie wyjechał... Ja postanowiłam się z nim rozprawić, zachęcona jego niesamowitymi wartościami odżywczymi! Nigdy wcześniej nie miałam do czynienia z orzechem kokosowym, nie wiedziałam jak się za niego zabrać. Ktoś mi podpowiedział , że należy wkręcić się korkociągiem w jedną z trzech dziurek (tę która jest miększa od pozostałych) znajdujących się na kokosie. Poszło gładko, usłyszałam syczenie, kiedy korkociąg przeszedł przez miąższ kokosowy. Poszerzyłam dziurkę długą łyżeczką i poprzez potrząsanie wylałam do szklanki wodę kokosową - pyszną i orzeźwiającą. Zdziwiona byłam niesamowicie, że z tego małego kokosa otrzymałam ponad 200ml wody! Oczywiście pozostałości wypiłam, tak jak należy bezpośrednio ze skorupki, czując się przy tym jak mieszkaniec Czarnego Lądu, widziałam nawet palmy przed oczami i kolejny raz dziękowałam Bogu, że nie muszę walczyć o 'kokosy' i szukać ich długi czas by zaspokoić głód i pragnienie.
Następnie zabrałam się za 'rozkrojenie kokosa'. Było ciężko, bo użyłam noża z zębami - czego nie polecam , można się skaleczyć :D Aby rozpołowić kokosa musimy naciąć go tak, by uzyskać widoczny rowek, później wbity w skorupkę nóż uderzamy wałkiem do mięsa i ten nóż (bez zębów) wchodzi wbrew pozorom, bardzo gładko. Namęczyłam się początkowo z wycięciem miąższu, ale gdy już odkryłam patent, by podważać warstwę między skorupą a miąższem - poszło gładko. Podjadłam trochę tego odżywczego owocu :-)


Kokos to prawdziwa studnia bogactw dla naszego zdrowia. Na wyspach Pacyfiku mówi się o nim – „lekarstwo na wszelkie choroby”. Mleko kokosowe jest bogate w aminokwasy i witaminę C. Jest dobrym źródłem tłuszczu, białka i cukru, a także kwasu foliowego, żelaza, wapnia, potasu i magnezu. Śmiało można powiedzieć, że jednym kokosem można by zastąpić całą aptekę. Pomaga on bowiem w wielu dolegliwościach, m.in. zapobiega chorobom wątroby, chroni przed osteoporozą, zmniejsza ryzyko chorób serca, poprawia trawienie oraz pracę jelit, poprawia poziom cholesterolu, wspomaga metabolizm, a także leczy i regeneruje tkanki. Natomiast woda kokosowa zawarta w sercu owoca ma takie właściwości jak napój izotoniczny i zawiera taki sam poziom elektrolitów jak nasza krew. Jest więc najlepszym sposobem na szybką regenerację po wysiłku sportowym! Jednak to nie koniec niezwykłych właściwości kokosa. Posiada on także odmładzającą moc. Składniki zawarte w tym owocu opóźniają procesy starzenia się skóry, a przez to pomagają utrzymać młody wygląd i pełnię sił witalnych! 

Ten orzech kokosowy kosztował 29c (na promocji) wyobraźcie sobie, a tyle dobroci z niego! Na pewno był świeży, bo potrząsając nim , płyn zawarty w środku przyjemnie bulgotał :D
Porcja zdjęć dla Was , z akcji 'KOKOS'.

Pozdrawiam gorąco,
B.









 Woda kokosowa - idealna przed i w czasie treningu 
200ml jedyne 39 kcal (otrzymana z kokosa)



 Do rozkrojenia kokosa należy użyć noża bez zębów.



 Miąższ z kokosa - kawałek 5x5 cm 159kcal


 Moje 'słodycze' ;-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz