Translate

czwartek, 14 listopada 2013

Chrońmy nasze stawy.

Na własnej skórze przekonałam się, jak uciążliwy jest ból stawów. Akurat u mnie ucierpiał staw kolanowy. Nie mogłam swobodnie chodzić, ćwiczyć przez kilka tygodni, a o bieganiu nie było mowy. Sama przyczyniłam do tej kontuzji, ponieważ podczas uprawiania fitnessu w domu, często nie zakładałam butów, a wykonywałam intensywne skoki, przysiady, przeskoki itd. obciążając swoje stawy. Mimo delikatnego bólu, wciąż biegałam i ćwiczyłam, aż któregoś dnia się nie dało.
Wtedy zaczęłam szukać rady, jak unikać tego w przyszłości.
Na rynku można znaleźć wiele środków poprawiających kondycję stawów. Ja zdecydowałam się na przyjmowanie Glukozaminy w tabletkach, którą należy stosować codziennie, i aby efekty były trwałe, przez około 1-3 lata. Glukozamina zwiększa wytwarzanie tkanki chrzęstnej, zapobiega niszczeniu chrzęści, przyczynia się do wzrostu produkcji kwasu hialuronowego, łagodzi stany zapalne oraz zmniejsza ból. Glukozaminę organizm może sam wytwarzać z glukozy i glutaminy. Niestety jednak, jeśli ćwiczysz intensywnie i regularnie, ustrój nie nadąża z jej produkcją. Dlatego istotne jest jej dostarczenie z zewnątrz. Rzeczywiście po około miesiącu przerwy od ćwiczeń i zażywaniu glukozaminy, doszłam do siebie i wznowiłam trening. Teraz zawsze zakładam buty sportowe, odpowiednie do treningu, robię dobrą rozgrzewkę, systematycznie przyjmuję glukozaminę, a także zajadam brokuły, bo rzekomo ich składnik o nazwie sulforafan hamuje enzym, który przyczynia się do rozwoju zwyrodnienia stawów - co wskazują wyniki brytyjskich badań, o których informuje serwis internetowy EurekAlert.

To jak zadbamy o nasze stawy w młodości, ma duże znaczenie dla naszej przyszłości. Aby uniknąć wszelakich kłopotów, z nimi związanych, należy postawić na ruch, oczywiście nie przeciążać swoich narządów; kontrolujemy wagę (otyłość jest bardzo groźna!!!); utrzymujemy prawidłową postawę ciała (stoimy i chodzimy prosto).
Także zabezpieczmy się już teraz przed urazami, a tym samym poprawmy jakość swojego życia :-)

Dodaję trochę zdjęć z opisami, ku motywacji do zdrowego stylu życia.

Gorąco pozdrawiam, 
Bania.




 

 Ahh jak mi się marzy posiadać taką tęczę z butów, 
na razie mam dwie pary w mojej kolekcji. Przybędzie po 
Świętach :D





 Bardzo ważne - zachowanie prawidłowej postawy ciała!

Ja już się mieszczę w samym środku normy :)
Yupii!
 
J

 Na początku zdrowy styl życia traktujemy jak 'dietę' , poświęcenie, katorgę... 
ale z czasem staje się to dla nas normą i orientujemy się, że warto :-)


Sami zobaczcie - zdrowo i apetycznie! 
 
Zdrowe i odżywcze przekąski to podstawa, orzechy są dobrą opcją, 
jak również masło orzechowe, bez cukru, na  kromce
pełnoziarnistego pieczywa.

 Czy też przepyczny mrożony jogurt light, z owocami lub mueasli :)

 Pamiętajmy o piciu przynajmniej 2 L wody dziennie. 
Możemy sami przyrządzić sobie wodę smakową, jak
ze zdjęcia powyżej.

 Najważniejszy posiłek dnia - śniadanie. Musi być pełnowartościowe. 
Ja często zajadam jogurt naturalny, zasypany mueasl i świeżymi owocami :-)

 Tak, to właśnie wygląda !
Ogromy tłuszczu,a zgrabne mięśnie.

  Ruch to podstawa. Każda forma dozwolona :-) Tu rozgrzewka 
ze synkiem, a później robiłam kickboxing. 
I od razu robi się cieplej, w te jesienne dni.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz